9 november 2018

Nåt gemensamt - 2

Allmänt

Vid trevligare tillfällen har journalister hjälpt mig framåt i mitt värv med konsten genom att själva söka upp mig o på eget intiativ kommit med bra förslag exempelvis om att saluföra
tavlorna.Till och med tipsat om ställen som var bra för just en målare.Men jag kan tillägga,att vanligt är det inte. Utan de gör sitt jobb för sin tidning,vare sig de är volontärer
eller är anställda på den vanliga heltiden.Oftast kör de en stram linje.
 
Oftast ger de flesta numera "en kort visit"skriver i sitt block - och verkar det ha mycket bråttom till nästa jobb..som kan vara nåt helt annat än att prata med som ägnar sig åt att måla tavlor/framhärda som konstnär.Något djupare intresse för det kulturella har de inte,
10 till 15 procent av dem jag mött är verkligt intresserade.Men,,en sak ska de ändå ha credd för de är för det mesta duktiga fotografer,även de som frilancar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress