I dag försökte jag åter måla i olja på ett stilleben som stått på stafliet sedan den 28,e januari dår jag bröt min ena axel. Det gick rätt bra men när jag höjer armen över axelhöjd..då smärtar det.Men det blev nåra timmar och det kändes så himla skönt,så bra att vara igång med hantverket igen om än i låg fart.
 
Motivet utgör en uppställning av vaser o med nåra andra prylar framför vaserna,och mot en röd botten.Detta är en ommålning av en bild jag innan gjort men som jag ej tycker om längre.Jag skrapade bort de torkade resterna av oljefärger och började om på nytt - med en nytt motiv i detta stilleben.Jag hoppas detta blir en bild "som håller"efter någon månad? Det brukar vara så att jag låter tavlan vila minst en månad..innan jag fortsätter.För om jag fortsätter
med samma motiv är det en glädje...om inte sker åter skrapningar som är lättare då färgen ej satt sig riktigt och är lättare ta bort från linneduken. Jaa kampen med den sega hållbara o doftande oljan kan fortsätta igen?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress