15 augusti 2018

Skillnad det.

Allmänt

Under min vistelse i ett sommar Varberg besöktes delar av de platser jag var förr bland dem hamnen.Och just där jag i början av 90,talet hade en del utställningar.Så när vi gick in där fann hag en underbar AFFISCH och som jag anser en Affisch ska se ut....Jag frågade vad den kostar,och om den var till Salu. OK sa mannen och plockade ner den från väggen.Det var en målning/ett porträtt utav Ewert Taube o som gjordes ett dussin av bara...
 
Så gissa om det är skillnad,ja ljusår mellan denna på Trubaduren och de intetsägande affischer som partierna dunkar upp på alla de platser,för att söka nya väljare.Dessutom så fick jag den som gåva av mannen,som sedan visade sig vara konstnär själv.Så nu hänger den på min verkstad glasad och ramad och bara bjuder in folk till min härlighet på Ängliden.Jag blev förvånad över allt i byggandet som hänt på de här 27 åren då jag flyttade bort.Men
ändå tycker jag att de "byggt bort en del av Varbergs charm"som en mindre stad på kusten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress