Så vid sidan av humorn karikatyren vars karaktär jag försöker skriva om - fanns även från mitten av 1900,talet en mindre smakfull färgad teckningskonst i den illustrerade anekdoten som folk i dag ha svårt förstå.Då dialogen mellen älskaren o älskarinnan,fadern o en uppnosig unge,herrskap o tjänstefolk.Det där skrattar man ej åt i dag för varje tid har sin egen historia även på det här glömda planet antar jag.....
 
Vi har helt förändrat formuleringarna in på 2000-talet även inför den tidiga karikatyren (som numer sällan ses)då det numera har mer ett kulturhistorikst värde tycker jag personligen.Men har de tyngd o bra texter sätter jag upp nåt av de här grabbarna på min verkstad....enda nöjet få se deras konst den tid jag jobbar där.En bra chans att få minnas dem igen då alla nu är borta i sin "evighet"och där vi straxt gör dem sällskap............
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress