21 september 2017

Guds Kärlek..

Allmänt

Skall prästerna visa fullt ut - det lärde jag mig tidigt som Diakon på Ersta de år jag gick på skolan där.Då tycker jag man inte kan begära tillägg för OB och liknande,för att man tjänar Guden,folket och vår kyrka.Utan lönerna skall vara samma för allt folk som "tjänar folket o kyrkan"anser jag,de enda som kan begära mer är Biskoparna då de har en längre utbildning - resten ska erhålla en bra lön som de kan leva på.......
 
Den religiösa debatten fortsätter här "utanför Gudsbegreppet"och det är mycket olyckligt.Och här är det inte frågan om Trosbilder/tron utan vidhängande processer man ska undvika på den här nivån.Så man frågar sig bara är detta barnen/människorna av den nya tiden utan kärleken som visa sina horn i pannan? Har man vigts till präst skall man också ta skeden i den vackra handen - och där sluta upp för den Kristna kyrkan o dess värderingar.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress