11 oktober 2017

Vid visningar..

Allmänt

Bör man så klart köra på med inte bara tidningarna,utan även hyra  en musiker som underhåller på primiärdagen
och detta har jag på litet större ställen.Så det är inte bara ställa ut..och sen vara nöjd med allting.Ingenting går av sig självt det har vi lärt oss o framför allt inte i denna branch med konst/tavlor på agendan..där gäller tålamodet.
 
En del är speciellt nyfikna.Det kom in en äldre man innan jag skulle ge mig av,och han gick först omkring efter det han satt och läst tidningar i läsrummet som vätter mot gallerian.När han sedan började ta tag i vissa tavlor var jag tvungen be honom låta bli detta.Han kikade på mig..o menade att man kan väl få känna på matrialet? Jodå tyckte jag men när du trycker med tummarna mot en spänd duk kan de gå sönder svarar jag...Dessutom sitter vissa tavlor dåligt hängda så de kan ramla ner och då skadas..Han nöjde sig med detta o talade om innan han gick ut att han målat några år - och tyckte det var en bra avkoppling, hans yrke var minkuppfödare o då visste jag vem han var.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress