Posten var givmild på fredagen då jag fick min beställda CD med kvartett Rosengren.Gruppen har funnits i 15 år och håller mest till i huvudstaden,men ibland dyker de upp även i Göteborg.Har tidigare givit ut tre skivor o jag har dem alla så nytillskottet satt som en smäck...Alltsammans genomsyrat av bluesformen,o Rosengrens sinnrika harmonisering på sin tenorsaxofon upphör aldrig.Grabben har en vitaliserad energi som jag sällan hör från svenska jazzmusiker.Grabb o grabb förresten han är nu en man på snart 78 bast men fortfarande världsklass.
 
B,Rosengren med livslång erfarenhet i musikerlivet o med erfarenhet,och väl förtrogen med jazzens element,blåser som bara en mästare som han kan i den svenska dammen....Skulle ha åkt uppåt Stockholm nu senast o lyssnat till kvartetten i Gamla stan...men det är 40 mil att köra,sen skaffa biljetter o nattningar så mycket att fixa..jag avstod.De finns i mitt vardagsrum med riktigt krämarljud - men det kan ej ersättas med Livemusiken tyvärr.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress