1 juni 2017

Glasets Hus.

Allmänt

När jag tog en lunch där i går passade jag på att se litet på Glasblåsarna, jag hade för ett antal år sedan sett detta på Reijmyre glasbruk i Östergötland,och vad jag kom ihåg var det samma rutiner här i Limmared som tidigare.Men byggnaden var nybyggd och modern förstås o bygget hade kostat 15 miljoner,i Reijmyre var det inhyst i en gammal lada med isolering för vinterkylans dagar,men i övrigt inga större skillnader på konsthantverket?
 
Tittade litet på den konst som för tillfället hänger i lokalerna,men inget jag tyckte om för dagen.Ett glättigt måleri i glada färger men i övrigt ingen spänning,inget som lockade mej att gå ett varv till precis.Men bygget är enormt vilka ytor,vad högt det var i tak och så den stora veranden helt inglasad mot stationen. En del utrymmen var litet mörka om man ska anmärka på något,men i övrigt ett helt otroligt fint ställe för vår kultur i bygden.Så är ni i Sjuhärad i sommar passa på att titta in på nya Glasets Hus mitt i samhället Limmared....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress