Äntligen dök poeten,musikern,diktaren Bob Dylan upp och hade sin föreläsning inför en snopen Akademi där i Stockholm,och det var i sista minuten det..? Det var nämligen förutsättningarna för att "håva in 8 miljoner"på ett bräde,och inte många trodde han skulle komma till Stockholm? Men,även en artist som Bob Dylan spottar ej åt så mycket pengar,och fattas bara annat förresten.Där visade han åter sin storhet som människa igen.
 
Så här i efterhand kan man ha missat en del på grund av att han jobbar i en annan genre än den jag hemfaller åt med klassisk musik,och improvisationsmusiken även kallad för det Konstiga Ordet Jazz.? Men jag skall nu söka i det gedigna matrial Bob Dylan sänt oss här i väst,och kunna ta till mig en hel del hoppas jag? Dessutom förvånade han Akademin och publiken genom ett begåvat tal,en väldig ovanlig föreläsning om "Hur han fann litteraturen"Ska återkomma i morgon med rubriker jag skummat senaste dygnet,beträffane Nobelpristagaren B,Dylan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress