Vid utrensningar på diskofilsidan kom jag till den slutsatsen,att i "Sommarpresenter"låta sända ut delar av skivor jag ej lyssnar på mera.Varför ligga med sånt man ej använder det tar bara plats..det knepiga var/är att finna rätt individ till rätt CD,skiva? De första jag skickade gick till Peking - och var tidiga spelningar med Ben Webster,och Coleman Hawkins från 45.Tyvärr kostar portot en del när det blir rätt mycket..So What,,nåt får man bjuda på?
 
Dessutom finns en del vinyl(klassikserna)jag köpt på mig under 80,0ch 90,talet jag skänker bort.Innan tog jag reda på att ingen av vinylerna var intressanta i USA eller på den Japanska marknaden jag sålt innan.Då,för tio år sedan hade jag hjälp av pianisten,bolagsDirren Rune Öfwerman som sålde mycket mot en hög procent.Och naturligtvis blåste han mig den jäkeln i slutet av försäljningen där...Affärer,när man ej har kollen blir lätt blåsningar?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress