9 juli 2017

SommarMarknad.

Allmänt

I går besökte jag Sommarens Fest i Berga - mycket folk och mycket hantverk, men tyvärr var konsten ej något de prioriterade där.En kvinna visade sina akvareller och priserna var alldeles för höga de flesta kostade 8,500 kronor,så jag såg hon ändå sålt två tavlor.....och det var näst sista dagen på de åtta dagar de hade festen, marknaden.Själv fann jag tre böcker av Herbert Tingsten,en del lyrik annars var det inte mycket.
 
Det bästa var Tre Träarbeten i form av ett stort pussel. Ett med sju bitar som skulle läggas på en fin träplatta,och jag har inte ännu lyckats lägga det rätt? Den andra skulle bli ett stort T när det var färdigt. Kul att ta fram när man får besök kanske, men de var rätt dyra det var jättefina träarbeten.Och fastän det var sju större bitar så tar det tid få ihop detta - man kan bara lägga det på ett enda sätt.......men,jag ska lösa det innan kvällen.
 
Jag hade önskat mera konst naturligtvis men här dominerade träslöjden på alla ställen, roligt besöka såna här platser i mörka Småland vårt största landskap i landet.Sedan åkte vi hem de tio milen i solnedgången,tänk vad vackert land Sverige är det borde vi tänka mera på vi som bor och lever här i idyllen?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress