Som jag nämnt innan här på sidan/bloggen var så omtyckt här i landet för sina små stilleben.
Jag råkade av en händelse springa på två stycken i Göteborg i förrgår, på på en auktion igen.
Grabben från Bologna har erövrat världen med sina fina tavlor,,,jag har alltid tyckt om hans saker.
Tyvärr tyckte jag utpriserna var litet för mastiga denna gången,så jag fick inget med mig hemåt.
 
Och just det där milda litet försynta spelet i hans arbeten lockar mig jämt.Alla detajerna man märker
det är ett enträget jobb för honom komma igenom de här oljemålningarna?Det här gör tavlorna oavbrutet
så mycket mera spännande o blir oemotståndiga för publiken..Nåja,det var länge sen Morandi lämnade
jorden o detta fysiska helvete...året var 1964,och vi ska minnas denne Italienare med ett kärt leende.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress