11 augusti 2017

Dramatiska landskap.

Allmänt

De mera uppseväckande landskapen jag sökt finner jag i fjällen eller ute vid våra kuster nära havet.Jag menar att göra de fyra vinklarna på tavlorna mer spännande,o som avviker från de mer vanliga typerna av motiv.Men det visade sig ibland att de motiven - dessa bilder ändå ej tilltallade publiken som kom in o tittade? Men  jag blev förvånad många gånger  över det lilla intresse folk ändå visade upp?
 
Under den tid jag ägnade mig åt akvareller var jag ofta i fjällen och intill Åreskutan där jag hittade bra rum att hyra för den tid jag tillbringade där.Och den fjällvärld jag mötte var verkligen dramatisk när man kommer från slättlandet här i västra Götaland, eller som jag brukar säga det sydsvenska höglandet.Men sen kan jag förstå att många ej kan tycka om bilder man ej har i sitt eget landskap...mänskligt faktiskt.Men när jag senare gick över till oljefärgerna upphörde mina besök i fjällen helt - jag var då i Göteborg o hade fått bra kontakt med en del konstkillar där som gav andra inpulser,koloristerna tände mig helt. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress