När jag tidigare berättat om mina yttersta intressen och detta om vår konst på den stora arenan - har jag ofta berört Huvudstaden.Men i dag litet om den stad jag bodde längst uti,sjöstaden Göteborg.Den här stan är sedan länge en utpräglad arbetar o industristad,där hamnen tidigare utgjorde många arbetstillfällen.
 
Den klasskillnad o polariseringen finns ej på samma sätt i dag naturligtvis,mellan olika politiska block.Och på den tiden sjöfarten dominerade med överklassgubben DanAxel Broström som man ofta såg kryssa omkring med sin RollsRoy i hamnområdet,och med den blonda nattklubbsdrottningen bredvid sig i bilen...tittade folk storögt.
 
Ute på Volvo där jag jobbade ett år som kontrollant satt en annan dominant kille i Pehr Gyllenhammar som Volvos yngste dirre,så de höjde med sin populäritet aristokratin,tja penningaristokratin menar jag.Jag vet man då talade om att Götet hade närt en en samling oligarker som de nu har i Ryssland,men sån anstormning var det ej här.Men sannolikt styrdes staden av ett fåtal förmögna gubbar o senioren Gyllenhammar?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress