De två gallerier jag har i mörka Småland har varit väldigt bra under de senaste åren fastän försäljningen avtagit,men jag har svårt förstå att just galleri Småland ej kan "ersätta mig"när det nu sista gången även fattas två tavlor?Jag menar har man bort någonting där jag ej fått mina slantar för tavlor/målningar skall jag få pengarna när galleristen tagit sina 30 procent? Men han säger bara att...han ej hittar dem och kommer sedan med två andra,,,som jag ej vill ha överhuvudtaget. Fastän jag säger jag vill ha kontanter istället så lämnar han det hela med att säga,,jo jag skall hitta dem till nästa gång du kommer? Och nu har det försvunnit 4 tavlor de senaste åren.....
 
En gång lämnade han(eller frågade)en tavla av en bra målare som jag godkände som ersättning för en som nu bara försvunnit.Men resten är oerhört korkat, bedriver man en affär och folk kommer med grejor till hans firma får "man faen se till att sköta alltsammans bättre?"Det sägs att smålänningar är en snåla jävlar - jag börjar ändå tro att det finns ett antal efter allt detta...med försvunna orginal i Alvesta?Skärpning alltså annars upphör affärerna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress