Under lördagen besökte jag det omskrivna muséet där ute på Tjörn där jag var mycket åren 1970--1985.Ett fint ställe precis vid vattnet av ett böljande salt hav,med mycket turism och sura svenskar.De åren jag var där ute på kobbarna fanns detta bygge inte alls utan det är kommunen som fått pengar att bygga stället. Stort och högt var det och nu akvareller av herr Lars Lerin som kallas "Det mörka ljuset"-
 
Lars Lerin tillhör inte mina favoriter precis,men bra saker och stora tavlor prydde de stora lokalerna.Han tolkar på sitt sitt det Nordiska ljuset och vemodet - eftersom han kommer från borgerligheten har han rest ganska mycket till Indien,Kina,Iran och kalla Island.Dessutom har lerin skrivit ett trettiotal böcker om resor och sin teknik i akvarell som är oerhört driven. Hanns naturlära kommer ut senare i höst - där han har med dikt av Strindberg,Martinsson och andra profiler i vår litteratur. Naturläran ska jag köpa om den ej blir för dyr alltså men tillhör man det skiktet är risken stor boken hamnar på 400 till 500 kronor tror jag av erfarenhet?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress