31 januari 2010

I Karl-Johansoffan

Allmänt


Harry i Karl-Johansoffan på ateljén


Efter drygt en månad med min blogg vill jag göra en kort sammanfattning. Jag har under den här tiden presenterat några av våra tunga namn inom måleriet, nu i januari främst Bruno Liljefors. Fler av Sjuhäradsbygdens konstnärer är någonting jag skall återkomma till framöver.
 
Det har varit väldigt trevligt att få kontakt med Er läsare varav vissa även tyckt till om bloggen. Så sent som i torsdags hade jag besök av ett trevligt par som fann mig på bloggen och ville se sig omkring på min ateljé. Sådana spontana besök är jättekul, att folk vågar bara dyka upp för att prata en stund. Det kändes mycket angenämt och jag hoppas givetvis att fler kan följa exemplet. I de flesta fall tror ju människor att dom stör den person dom söker.
 
Vad som förvånar mig under den här tiden har varit att vissa personer ifrågasatt bloggen som medium, och de verkar inte förstå vad jag egentligen har att säga, vad det är jag vill visa mina läsare. Dessa skeptiker går nog till bloggar rent generellt i sina tankar samt hur en del ungdomar låter använda sitt bloggande. Men det här är verkligen ett fritt medium för alla människor som har någonting att säga, och jag känner detta forum är helt rätt för mitt vidkommande.
 
Eller som Wilhelm Moberg sade till advokaten Henning Sjöström när han gav ut en av sina böcker: "- Man ska skriva när man har någonting att säga."

(Obs: Inläggen om Bruno Liljefors finns längst ned på januari månads sida, sök i kolummen till vänster för att finna alla!)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress