12 september 2018

Arbetets söner 2

Allmänt

Jag träffade under mina år i Göteborg många som skulle måla,eller försöka dra sig fram som konstkillar men bara
10 procent fixade sig i branchen.Den siffran kan ej ha ökat speciellt mycket om man ser hela marknaden? Men en hjälp ha infunnit sig i att folk nu oftare går på "olika bidrag"våra skattepengar således..Och som kan rädda vissa människor över kortare perioder? Och jag menar ärligt..att här ska gruppen konstintresserade o grafiker passa sig.
 
Då det inom dessa specifika arbeten som är fyllda av luckor ekonomiskt? För här får de sökande ingen hjälp alls om de berättar om att de vill leva som konstnärer av något slag.Utan då gäller dessa oändliga kurser o som kan följa dig o vännerna livet ut ?Det är förbaskat farligt att drömma,och att gömma sig bakom den fasaden .Det bästa
är att du,som har denna längtan till ett "fritt arbete"bara gör som våra politiker gjorde under valet då de ville frisera sina väljarsiffror KNACKA DÖRRAR..Plötsligt står där ej tjej,,,eller en kille och kan ge dig nåra timmars jobb? Det där har jag provat så jag vet..att det kan funka även 40 år senare,för vi lever i en HÖGKONJUKTUR mina vänner.
De här människorna sätter inte ut annonser heller - eller söker på nätet..utan en personlig livekontakt räddar dig?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress