17 oktober 2018

Åkte ut mera..

Allmänt

För några år sedan åkte jag ut mera för att söka mina bilder - var mycket ute på Tjörn/Orust där jag känner nåra målare,och det är bra om man blir sen och vill natta över några timmer.Tillvaron på Tjörn är svår att ersätta jag gillar den platsen alldeles speciellt o har gjort sen första gångerna där på 1980 talet Jag hör nästan hemma där efter så lång tid..och har tänkt skaffa en liten fritidsstuga, men de kostar numera för mycket.
 
För att inte skriva om alla de små gårdarna ute vid havet - de är så pittoreskt vackra men en del ligger för nära bergen det bli så långa skuggor under höst och vintern.Så dalen mellan havet och Bergen odlar folk sina grönsaker o det har hänt man fått köpa en del ibland fastän folk odlar till sitt eget hushåll.Förr tänkte jag slå mig på
bondelivet i det lilla, men sen kom andra tankar som spolade bort de drömmarna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress