10 november 2018

Minnet av Kim Wall -

Allmänt

Nu har den här "fula och vidriga historien"även blivit till en bok ? Jag läser mycket men skulle aldrig kunna köpa eller läsa en sån bok vad skulle det tjäna till? Hur en ung kvinna
dumdristigt går ombord på en ubåt i vattnen utanför Köpenhamn,och tja sedan vet vi vad som hände i denna Ubåt med en psykstörd individ med sina dagdrömmar?
 
Det enda jag förstår är att hennes föräldrar bär en Tung Tung Sorg.Och att Bonniers kommer tjäna en del pengar på berättelsen som alla redan vet - där orden aldrig tar slut.& att kalla upprinnelsen för ett "Rutinuppdrag"är en osanning i sig själv.Sällan har ett
rättsfall varit mer uppmärksammat,och sedan slå mynt utav galenskaperna är lika sjukt
som själva styckningen,mördandet,o misshandeln av denna Kim Wall.Det här brottet har
tagit mig personligen hårt - och jag retar mig på Kims självsäkerhet i fallet,hur kunde hon gå ombord med denne okände man den där dagen för en ubåtsfärd ? Lämna ut sig helt?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress