Tittar jag på den ekonomiska biten blir det icke mycket att skryta med precis.Jag sålde mer den tiden i början där jag satte ut egna tavlor,o där en del ifrågasatte varför det ej sattes priser. Neej,det tycker jag inte passar in att jaga folk på inköp för att man skaffat ett tidsfördriv med en blogg? Utan då kan de knappa in på dessa sidor istället och vara så goda att lycka till verkligen. Jag säljer endast på vernissagerna och på privata ställen.
 
Där har jag istället provat en del under åren,som exempelvis ställde jag ut på krogarna runt om i västergötland och det blev bara en massa extra jobb då man skulle hämta ibland skulle ägarna/innehavarna försöka tigga sig till en tavla med orden om att de "lovade berätta om mitt måleri"om jag gav dem en bild billigare.Det där köpte jag inte riktigt då jag vet hur folk är i sådana sammanhang, de utnyttjar konstnärer istället för att hjälpa dem. Sen hade jag några år en del som sålde åt mig..o detta blev galenskapen peronifierad naturligtvis.Jag är min egen lyckas smed.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress