Det har alltid slagit mig - har alltid undrat över varför många konstgrabbar målar just porträtt ? Jag även menar jag om de är genomarbetade,skoningslösa,ja nästan otillbörliga så varför detta motiv? Ställde frågan till tre duktiga målare nyligen,och fick svaret att "jag gillar måla ansikten". Den andre menade att jag ha svårt finna motiven?Och den tredje tyckte det var nåt visst,och att komma bort från de upprepade landskapen sen 40 år bakåt i tiden.
 
Jag tänkte sen att det första från Claesson var riktigast - var det svar jag ville ha på min fråga.Det talade även för att han i bild ändå talade om för oss andra "vem han var"innerst inne.Så R,Claesson har med detta ensamrätten på frågan för min del. Jag gör bara såna porträtt..när jag får beställningar,fastän förtjust i det är jag icke.Alltid får man ändra något när allt är klart, och det är ju min version de vill ha...? Fotografiskt eller inte således?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress