Vad är det egentligen jag vill "förmedla på min sida"detta undrar några som skrivit mig redan ? Ja jag kan först nämna att det är "främlingskapet"mellan oss svenskar,något som jag ansett under många år som diakon.Nutidens
människor befinna sig i en påfrestande livssituation,med ibland påfrestande ställningstaganden.Där de andliga värdena komma bort helt för att vår tids individer "känna sig omedvetet upptagna"?
 
Redan Marx lät varna sin tids människor för att den tekniska epoken skulle göra oss individer vilsna, för det främlingsskap som sannolikt stannat hos oss fortfarande omedvetet? och det har visat sig berättigat som en bra varning till en allt större o vilsen allmänhet - synnerhet i våra städer där det erbjuds jobb o kultur och annat inom branchen för att göra vår fritid betydligt rikare.Så vi har blivit HEMLÖSA  i en ny mening...Denna främlingsskap som med moderna ord kan kallas "alienation" /ett tjusigt ord / som innebär att vi människor blir främmande för oss själva....Vardagliga ord måhända,men som exempelvis kan innebära att fabriksknegaren känner sig utanför den nobless som härskar i städerna...men som lik förbannat tjänar storstadsmänniskorna?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress