I morse klev jag upp 06,30 för att rensa sista lådan av de prima jordgubbarna jag fått från Hallands odlare i går kväll - /fått förresten 400 kr,/låda blev det/men är så fint ha under vinterhalvåret till min Råggrötstallrik.Eftersom de var litet övermogna,får de ej stå ännu en dag i sina bruna plastlådor för då börjar förruttnelsen.
 
Förra året köpte jag av en mindre odlare utanför Gällstad,men de här gubbarna var betydligt godare än de den där Kalle säljer till folk här ute på vichan...Och han tar 500 kronor lådan,skillnad det. Men nu tar jag en paus och tittar in på nätet någon timma . ombyte förnöjer alltid. Måste kolla SDs växande i alla de där mätningarna,folk blir som galna verkar det precis som de är inför vädret,att alltid höra hur "vädret nu blir".
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress