För lite nya läsare /tittare vill jag bara meddela för de som ej varit här så länge - att mitt intresse för konsten,och mitt skrivande på bloggen startade 1999.Där det började någon gång 1958 när jag kom till Stockholm o gick på sådana där konstskolor.Innan hade jag i några år haft tät kontakt med målare som CE Hagberg, B,Handell,och inte minst min lärare/rådgivare i Albert Sjöström en otrolig värdegrund för mig.En annan var Harry Carlson som gav stöd o uppmuntrade mig att fortsätta måla i oljefärger o pastell.
 
Innan jobbade jag som dekoratör i en del etablerade företag i såväl Göteborg som senare i Stockholm.Mina drömmar om att kunna fortsätta att leva för detta var nåt jag kämpade för hela tiden.I början av 60,talet reste jag på enkel biljett till Göteborg där jag hört det var lättare hitta en lägenhet. Göte Lejon var de som hjälper mig med ett kontrakt i stadsdelen Haga och i Annedal.Jag valde Annedal då den lägenheten var större och ljusare.Västkusten blev något nytt för mig och jag kom att trivas med en gång i denna miljö och med hjälpen jag fick.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress