17 juni 2018

Nya läsare 2

Allmänt

Men 1977 kom en vändpunkt som ändrade på så mycket. Jag blev antagen till Lisebergs sommar utställningar där de valt ut 16 konstnärer,där de bjöd på lokaler - underhållning,och en nyckel för att själv kunna sköta verksamheten under en månads tid.Fram till denna tid målade jag sporadiskt,och hade olika fasta anställningar.
 
Hjälp med tidningars besök fick vi också,och efter denna utställning kom jag in i hetluften i staden som var tuff.Jag blev en liten del av detta livet efter alla nya kontakter jag fått denna månaden, så mycket betyder det att FÅ SYNAS i denna branch - allt och intet var nu ett faktum.Då, först här bestämde jag mig att fortsätta måla på en heltid och strunta i de där "tråkiga jobben för att överleva".De där komersiella förbannade jobben...
 
Beträffande stajlen,mitt bildval jobbade jag då med realismen där man ser allt - för att unde de närmast följande åren efter Liseberg helt gå över till expressionismen.Kraftuttrycket och med mycket färger som sätter mitt personliga uttryck,före det mer naturtrogna gamla människor så ofta pratar om i dessa diskussioner.Här blev jag sedan kvar och är ännu efter 40 års målande av tavlor som jag sen säljer på olika gallerier i västsverige...så nog gick drömmen i uppfyllelse alltid - jag kan tacka "turen o min envishet"att jag kan ägna mig åt detta livet ut.......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress