31 juli 2018

Opera musiken

Allmänt

Även rum för de som gillar Opera fanns,det var en karnival just 14 dagar så jag lyssnade en del på detta.Men jag gillar bäst den rena klassiska musiken o improvisations-musiken.Mycket folk överallt o ändå många variationer på opera gav de oss alla inbjudna från olika länder - och nog har opretten sina anhängare i rikt mått.
 
En operagubbe fanns med oss i vännen Harald från Sävsjö kommun - han drog med mig dit några turer trots jag ej hade någon lust.Men väl där under träden kunde vi sedan sitta ostört och lyssna på även denna musik som har sitt eget tonspråk,och där märkte jag att det mest var äldre människor som satt i vita kläder med solhattarna på.Men på scenen var ungdomar verkligen relativt många den här dagen - det var studerande i operamusiken.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress