11 juli 2018

Börjat igen -

Allmänt

Nu har jag äntligen kunnat börja "måla igen". Efter så långt uppehåll på över fem månaders tid,och jag tycker det går hyfsat bra. Jag orkar hålla på nåra timmar i alla händelser..så varför klaga.För det är ändå oljan jag vill jobba med nu efter att hållt på med dessa oljekritor i pastellm,dessa månader.
 
Lusten,äventyret att skapa bilder försvinner inte bara,utan den finns där inneboende i min kropp/mitt huvud.Det är påföljden efter alla år sen jag tog upp det här Konstiga arbetet ordentligt 1963 . 65 efter Lisebergsgrejerna.Där jag hade ganska roligt den sommaren.....med måleriet,utställningar och musiken av Putte Wickmans band som.De gästade Liseberg denna sommar och ingen var gladare är jag få sånt sällskap ute i parken/Paviljongen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress