13 december 2018

Omåttligt populära.

Allmänt

Isaac o Sigrid blev mycket populära i svenska konstsamlingar under de här aktuella åren,och samlare jagar
ännu deras tavlor,jag känner en i Göteborg som har en del konst utav dessa målare.Han säljer ibland en del när han behöver kontanter den gode Lindquist,När jag hade affärn där i Borås åren 2005 till 2009 ville
jag låna några för min julskyltning året 2007, men han lånade ej ut något fastän försäkringarna täckte.
 
Men jag lånade en annan dyrgrip av en annan samlare med tysk konst,och den tog upp hela skyltfönstret & folk undrade var jag fått den ifrån..sånt var Boråsarna ej vana att se i ett skyltfönster precis.På något sätt saknar jag affären där intill kyrkan i Borås, det var en tid med intressanta människor o bra affärer.Men frun är ej av samma uppfattning hon menar att jag förlorade mycket slantar de där åren i Borås ?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress