13 december 2018

Klirr Klirr...

Allmänt

Nu i advent för 56 konstkillar/tjejer klirr på sina konton i sitt jobb med offentlig konst i sjuhärad.Dessa får dela på 700.000 kronor,ni kan själva räkna ut vad de får per skalle.Inte mycket om man jämför vad vissa fotbollsspelare får av sina klubbar - men en bra gåva är det av bildmakarna med sin offentliga konst.
 
Själv är jag inte med då jag inte ägnat mig ått konst på det sättet, utan håller mig till mindre alster i form av tavlor i oljefärger.Men jag klarar mig så bra ändå så bra det går till yngre killar som är mera i starten av det
här hantverket, nutidens ungdomar har det mer förspänt än vad vi äldre hade det när det en gång började.& en rejäl slant är det allt från 23.00 kronor upp till 52.000 kronor till julklappar..Grattis till Er alla.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress