15 augusti 2018

Affischer är ute--1

Allmänt

Affischerna är egentligen en gammal tryckkonst,och en tid samlade jag på sådana,men mest de där för varje OS-spel som gick av stapeln.Jag sålde dem senare i brist på utrymmet när jag bodde o jobbade i Göteborg.Det finns samlara till nästan allt numera,och man kan ha en sämre hobby kanske?
 
När nu partierna spikar upp sina Slogans i våra städer är det numera ej så många som bryr sig längre.Ungdomar
är en grupp de inte kommer nå vare sig med affischer eller sina tal om hur duktiga program de har denna gång och de affischer jag sett tidigare var verkligen mycket bättre,,nu är det bara foton rakt utav som gäller.Många av de gamla trycken utgick många gånger från en konstnärs hand - det blir ett annat sätt presentera sig.Och tänk vilka pengar det kostar trycka dem o publicera dem med all hjälpen? Det rör rig om miljonbelopp hörde jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress