19 september 2017

Två utställningar

Allmänt

Har den senaste veckan inkommit på mina mejl.Kanske var det svaret på Bynanders avvaktande hållning om en hyra på 4000 i månaden? Karln ansåg det var för litet för en tom lokal som han ännu ej funnit hyresgäster till?Sedan är de här bjudningarna "bättre ordnade"och att jag ej betalar ett enda öre för en månad.
 
Sådana överraskningar i godhetens tecken gillar jag mycket.Skall klockan 11oo i dag möta den kvinna som håller i utställningarna,eftersom jag ej sett vilka lokaler det är.Så jag måste straxt åka iväg och återkommer något senare här på sidan till läsande vänner.....o slutar med en liten strof av Tranströmer igen.
 
Stor långsam vind
från Havets bibliotek-
där jag vilat förr.
 
Döden lutar sig
och skriver på havsytan-
och kyrkan andas guld.
 
Jag hör suset av regn
Jag viskar i hemlighet-
För att nå in just dit..
 
Tranströmer
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress