23 september 2017

Ny Biografi om Tage.1

Allmänt

Han kallas av etermedia för DEN STORE ledaren..men jag tycker det räcker med den BÄSTE ledaren vi haft i svensk politik under åren efter Hj,Branting.Min fader höll alltid Erlander som en BRA ledare det kommer jag ihåg och tyckte han var just bäst,det gick så långt att man tillverkade saker efter Erlander...bland annat en populär Glass som kallades ErlanderGlass Pistage.Något den dåvarnde landsfadern ej brydde sig mycket om.
 
Erlander sade ofta,jag har ingen vilkja till makt alls,men satt på tronen som stadsminister i hela 23 år.På hans tid hade sossarna kompakt makt över svenska folket speciellt åren  1948 till 1969 då de låg på 52 procent av väljarkåren och hade egen majoritet. När ska detta hända igen tror ni,aldrig är åtmintone mitt raka svar.Men vad jag saknar mest är ju att de "var folkliga o stod i samma köer"som jobbarna.Åkte spårvagn med folket detta gjorde inte minst PerAlbin Hansson (han med två fruar)där jag sätt svartvita bilder på redaktionerna i städerna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress