13 september 2017

Drömmen om ren konst.

Allmänt

Kommer alltid att finnas men det är kul/intressant med olika stilarter.Jag menar den rena konsten innehar en större andlighet(om man nu ska blanda in religionen)och sånt visade signaturen GAN och min favorit C,Kylberg tidigt i vår konst här hemma.Kylberg med sin betydande metafysiska konst gör hans bilder Gudomliga tycker jag.
 
Även i Carl Larssons måleri med hans inredningsfeber ihop med hustrun Karin fanns mycket av sådant som jämförs med amerikanen Franks perspektivteckningar,bara det att Larssons teckningar/akvareller för mycket bättre och mera tilldragande,om jag nu kan tycka något i det här berättandet.Men låt mig skriva det..båda är världsförbättrare inom konsten,o kommer länge att så vara.Vi behöver konsten,musiken o litteraturen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress