4 oktober 2017

Röster o Frågor.

Allmänt

I går innan jag lämnade utställningen kom det in två damer o tittade...så kom den där sedvanliga upprepningen "vad fina tavlor du har".Men när de gått omkring en stund kom en mer pssande fråga, varför målar du inte mera från vår egen västgötska idyll,vår härliga vischa? En bra fråga kanske men det var mera förr att man hämtade bilder ute i vardagen sade jag.....Allt sker på ett annat sätt numera man har en motivkrets i huvudet och varierar den på olika sätt - och i synnerhet när man ej betraktar sig själv som nån avmålare avporträtterare.
 
I början av 80,talet hände det jag ändå satt vid Åsundens norra sida och tecknade Ulricehamn på långt håll..och då lyste damerna upp en stund faktiskt.Men ack de bilderna är för länge sedan borta,nu är det bara oljor för hela slanten ursäktade jag mig...men de lovade besöka min visning i helgen trots allt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress