5 oktober 2017

Klassamhället 2

Allmänt

Det finns två olika slag av konst tycker jag,det ena tjänar borgarna o det andra tjänar arbetarklassen - den revoltionära konsten har nästan helt försvunnit så slaveriet finns i smått kvar ännu under kapitalismen.Vår uppgift blir att försöka hänga med trots underläget i sak ock kämpa för vad vi tycker är bra o riktigt.
 
Så varför lämnar vi ej gallerierna då kan man fråga sig? Jag försöker göra det..men ibland slarvar man litet för att man vill få en litet pengar o så hänger man för dyra slantar centralt i någon stad i riket.Men tekniken o stajlen kan jag inte ändra jag ska anpassa mitt fria arbete ändå tänkte jag..?Så oljemåleriet är inte dött ännu kära vänner.Men för att motarbeta de borgerliga skurkarna måste man vara litet av en revolutionär i rörelse.Står man utanför blir man den där hunsade dekoratören med små små bidrag i kuvertet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress