Under lördagen var jag närvarande på biblioteket där det fanns en del folk i rörelse.Under de två timmar jag var där träffade jag lite nyfikna människor,alltid lika kul.Gula Lövträd med en stor vit ram bytte jag ut då den inte riktigt passade det andra "blå måleriet"i galleriet...man har rätten ändra till det bättre.
 
Det bästa är alltid ha samma format på samtliga anser jag.Men eftersom de är målade under olika perioder är det svårt få detta på plats för en viss utställning. Detta sker bara när jag målar upp för "en viss utställning"och det händer bara sporadiskt - som med allt annat kring denna udda branch.Och det väsentligaste är att HA ETT TEMA.Vilket båda journalisterna frågade efter vid sina besök på utställningen.
 
Men viktigt komma ut med andra visningen innan julen..man måste visa sig ute om man ska kunna sälja någonting även om det inte är ett måste för mitt vidkommande.Sedan har jag en träff med en gallerist i Göteborg slutet av oktober,det är lilla Galleriet där intill Götaplatsen mitt i smeten som kanske....ställer ut med mig? Ett så kallat ANSETT galleri ett ställe som drivits länge i staden,och då är det känt av konstfolket.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress