12 oktober 2017

Beröm luktar inte?

Allmänt

Så av det jag redan vet om denne glade pojke,är det en plikt att köpa o läsa den här boken.Och alla de intervjuer han gått rakt fram och inte krusat en enda skiten regissör (dock me Bergman var det lugnare)det är strongt o litet av mitt sätt slå av på takten inför vissa högnästa idioter man mött...Till andra kändisar som haft svårt kliva av scenen, är ju grabben faktiskt motsatsen..han är nöjd med det han har bakom sig..gjort är gjort alltså.
 
Sen är boken skriven  utan några som helst "litterära ambitioner"berättar Tommy om tiderna som ändå flytt även oss i detta lilla landet lagom,och om människor som just då var spännande o nya för oss i tiden.Vad som kan beskymra mig en smula är hur "mycket han berättar om kvinnorna"? För där vet man hur det svamlas o hur gubbar lätt gör sig till bästa älskaren,sånt hoppas jag det blir litet av för där ha vi män så mycket gemensamt i suget efter sex och allt däromkring,,,det blir bara upprepningar faktiskt undantaget då Tommys kända kvinnor..........?
 
Och som sig bör för regissör Bo Widerberg stort ytrymme för där fanns Personkemin han talat om långt innan.De fann varandra verkligen,o då blir det BRA film också.Och jag tror jag kommer bli påmind om när jag läser Tommys bok - hur jäkla litet land Sverige egentligen ändå är.där eliten är ett litet kluster.Alla verkan känna...alla?.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress