17 november 2017

Vad räknas? 1

Allmänt

I ett samtal i går i kommunen talade jag med några på kontoret där.Det gällde själva definitionen av vad ett konstverk är egentligen? Om man nu ska snacka om varukoder som används i EU,sammanhang alltså.Man kan ju söka varukoden på Tullverkets webb men det har jag aldrig besvärat mig om ännu.
 
Här talas det om i ena fallet Brukskonst,och i det andra fallet om byggnadskonsten,och det är i det första skedet jag kommer in o accepteras.Ja och alla vi människor som valt att "jobba på egen hand"och dra oss fram på detta som både tarvar tid,en diciplin och att sprida kunskap om ens egna grejor som är nog så svårt/jobbigt.
 
Brukskonsten under vilken vi udda typer faller är ju ett nyttoredskap för både köpare o säljaren.Här ingår andra tekniker som glas - keramiken som jag gillar - och ståtliga möbler.Här undkommer vi heller ej att straffas med skatterna,och vi kan betala men summan är i regel för tilltagen av osedda byråkrater som snor för mycket?Det lovades förra året att vi skulle slippa betala så mycket - vi får väl se nästa år hur det går med detta?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress