Av de bilder jag målar,men i huvudsak är det havet och de västkustlandskap som lockar mig.Och sen jag åren kring 70,talet går över till färger som koloristerna jobbar med o som de kallar expressionism, har mitt måleri fått en säker balans.Hade tendenser innan att hoppa ikring med olika uppställningar och bilder.
 
Detta gjorde att folk som kom o tittade på visningar "inte fick grepp om mitt målande"utan först när jag haft denna bestämda stil i fem sex år verkade det som att köplusten skulle komma?Och när jag gör bra ifrån mig på en utställning med annonser,reklam ja allt omkring så visst kommer det glada människor till mig.En utställning bör ha en genomgående,en sammanhängande stil i såväl färger som former. Innan 70,talet kunde folk säga vad olika bilder du visar?  Varför kan du inte bestämma dig..för motiv o lagbundenheten Ericson?Till slut lyssnade jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress