Det muséum jag varit mest på besök i måste vara vid Kristinaplatsen i mitt Norrköping? Jag lämnade hemstaden 1968 för studier i Stockholm.Den här stora byggnaden stod klar 1946 o invigdes med pompa o ståt .men kronprins CarlGustaf o andra prominenta personer. Jag tycker huset är lika fint i dag där vid Kristinaplatsen i city.
 
Museet har i huvudsak ställt ut modern konst o vad det beror på vet jag inte fastän jag ställt frågan till olika chefer som jobbat där under åren.Jag önskar det vore mer av den klassiska äldre konsten det hade varit någonting för oss andra som gärna söker det gamla måleriet i vårt land,men det kanske blir längre framåt i tiden? Den bästa utställningen jag besökt i min hemstad är den med målaren Albert Sjöström som även var min lärare nåra år.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress