20 november 2017

Efter 70,talet.1

Allmänt

Det som fick mig att ändra mig,och som gav mig en riktig käftsmäll var när Åke Göranssons måleri ställdes ut i Göteborg vid den här tiden.Jag blev så tagen av detta måleri att jag nästan gick i taket,sen kutade jag på Konsthallen där jag åter igen fick sådana kickar av målare som Erling Ärlingson - Inga Änglund o fenomenet Inge Schiöler från västkusten någonstans.En kvinna jag kom att älska(ja hennes bilder)var Karin Parrow.
 
Hon hade tidigt kommit ihop med just Schiöler o Nisse Nilson,Ivarson o tagit del av deras tavlor.Och med allvar realiserat sina intentioner och blev genom sina visningar en känd målarinna,o släkt till Taube till på köpet.Alla de här konstmänniskorna ställde ofta ut på Konsthallen i Göteborg.Hon Parrow hade rest mycket i Frankrike och Cypern när hon ej fanns på Skaftölandet på sommarhalvåret med sin familj.Men där jobbar hon mycket.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress