17 november 2017

Bättre förr. 2

Allmänt

När jag ibland fick utföra väggmålningar eller andra så kallade utsmyckningar i kommunala hus slapp jag skatten och en del annat också,numera tar dom minst 30 procent på den summa jag får av arbetsgivaren.Och en del saker till så där försvinner alldeles för mycket tycker jag - men det är därför jag söker ställen där jag slipper avdragen.
 
Den frivilliga skatteplikten slipper jag då jag ej kommer upp i den inkomst som föreslagits som en gräns på 300,000 kronor om året.Där självsaneras jag plötsligt bort från eländet o det är riktigt bra.Här kommer en handel med konst undan på ett bättre sätt genom sina rådgivare så det lönar sig alltid att driva "en egen firma"då finner man att det ändå kan fungera för även vår lilla oansedda grupp som valt den här smala...vägen i livet.
 
Se bara på min utställning förra månaden på ett kommunalt ställe,de tog ingen ersättning alls under dessa tre veckor jag fick hänga mina tavlor i en snygg lokal intill själva biblioteket.Och där mycket folk rörde sig,men den blev jag erbjuden av nya kvinnan som sköter anläggningen numera,skillnad i positiv riktning således.Man tackar o bugar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress