29 maj 2017

Ny vecka.

Allmänt

Och som R,Flink sade "Nya bördor"?Nu ska jag åter tampas med den sega färgen o åstadkomma en slags flykt som kan bli en färdig tavla..om några dagar? Det är i alla händelser meningen, detta måleri som nu  varit min fasta sysselsättning sen 1977.i ungefär 40 år. Man kan säga att man blivit er erfaren målare,och jag klarar mig bra.
 
Nu kommer det ej bli sån värme då solen gömmer sig bakom stora svarta molnmassor.Men för badarna blir det tråkigare där ute vid havet,eller om de kurrar nånstans vid sötvattendragen vid sjön Åsunden?Kommer således fortsätta med en liten sak jag ska kalla för Blå Kronor o den kanske kan bli klar innan 16oo?
 
Ibland känns det genant att lämna verkstan före den tiden då tycker jag att man ej gjort en full dag?Och man bör ligga i om det ska bli bra resultat.Mycket av detta går på ren intuition och det robusta ska ersätta det flyktiga är meningen,för formen är redan klar o den är nästan värst att få till tycker jag?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress