I går var jag några timmar i Hagakvarteren dessa gator är fortfarande belagda med kullerstenar på många ställen.Men hästarna med vagnar ser jag ej så mycket numera som är minnen från mina första år i staden.På något sätt ligger Haga lite isolerat då många gator ej får behaga den allmänna bilismen.
 
Många affärer som fanns där på 80,talet finns kvar o säljer allt från begagnade varor till antika möbler.Själva atmosfären påminner om Gamla stan men den har en rikare historia med Bellman och Taube förstås.Sedan försvann ölschappen nära i anslutning till Slussen,de saknade jag mycket på något sätt.
 
Dagen blev bra ändå jag gjorde en del inköp mest gamla vinylplattor igen som vanligt,och körde sedan de 12 milen hemåt sydsvenska höglandet där det blåste mer än vanligt,nästan storm i de kraftiga vindarna.Och i morse började den årliga storstädningen nere i källaren om tre rätt stora lokaler.Golven ska bättras,och väggarna skall åter bli skinande vita och dörrarna i en grå dämpad färg...sen har vi funnit Trälådor att ha i hyllorna då vi tröttnat på allt i den tråkiga plasten..fick tag i 20 lådor för reapris av 6000 spänn sammanlagt.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress