Jag vill ha min egen takt och egna stil vilket jag lyckats med nu inpå 40,e året.Jag vill även ha min egen kontakt med den natur jag ofta tar upp här o som föder många idéer i min verksamhet,i att fina lämpliga motiv.Men samtidigt måste jag kunna vara fri o oberoende av den.Det är mycket omkring alltsammans.
 
Naturen är så oerhört rik på mångfald o ibland kan man hitta träd där som är rena konstverken,men som ingen brytt sig om för den skull.Så det har många gånger varit svårt smälta allt efter en promenad där.Sen gäller det att samla alla intrycken och att försöka gestalta dem....intellektuellt också.Där är problemet.
 
Måleriet är på goda grunder ansett att vara ytterst irrationellt till sitt väsen.Så man kan inte i tillräcklig utsträckning helt befria sig från detta,eftersom jag är en spontan målare,för där krävs det ännu mera av nån anledning?Så nu en tid har det gått bra och bilder växer fram i lagom takt - och då är det en glädje att jobba med oljefärgerna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress