12 juni 2017

Fruktträden.

Allmänt

Innan jag gick upp i stora huset fick jag ändå ned tre fruktträd i slocknad blom.Det är litet lättare än att ägna sig åt den strama skogen som omringar mig här på höjden av Sydsvenska Höglandet.Skogen har kvar den klassiska hålningen även och kanske just därför,att timmergubbarna ej fäller så mycket just här?
 
Annars tycker jag de hållt igång bra några månader o på många ställen är det rena kalhuggen.Och vet ni förresten att målare Lindberg hämtade sin "kyliga kolorit just i kalhuggena"?Och det hör till det bästa han gjort..ja inte allt men det mesta tycker jag.För i kalhuggen blir det ändå en viss dramatik om inte annat?Monumentala saker av en fullfjädrad konstmänniska i nämna målare, jag saknar Lindberg ibland och hans breda flin under luggen,
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress