28 juni 2017

Allt omkring

Allmänt

I min vardag när jag ej traskar omkring i naturen,som inte är ett måste precis men som känns skönt ändå.Ja att komma bort från de där tankarna att nu ska jag "måla igen"och det kräver sitt engagemang.Jag kan inte undvara det där längre perioder - och det är på sätt o vis bra då målandet håller mig igång verkligen.
 
I dag fortsatte jag på en bild som jag kallar Jävulsbuskar..en stor sak i Rött och med en krämig himmel i svagt rosa & gult ockra.Och den skall bära en silverram när den är klar.Den här tavlan kan bli svårsmält för ovana ögon eller de som bara kollar på hårdrealismen? Jag har två innan i samma format så tanken är de ska hänga på samma vägg i gallerian om de nu får plats förstås? Jag tycker mig märka att folk (de yngre köper sånt)vill i regel ha litet format..och samtidigt täcker dessa en större yta i hemmet - eller på restaurangen..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress