19 juli 2017

Webster

Allmänt

Döm om min förvåning när jag öppnar paketet från Ginza(där det ej finns mycket av musik)där jag beställt ett antal CDskivor jag ej funnit på andra ställen.Med Ben Webster kvartett trodde jag,men det var en Webster med stråkar och det lät inte bra alls.Ingenting i katalogen om att hans hade stråkar med sig i studion....?
 
Så istället för att returnera plattan sände jag den till svärmors nye man Tedde som gillar tenorkillar.Jag hoppas han blir glad över presenten,,även om det är en skiva jag inte vill ha..? Han speler tenorsaxofon själv till husbehov.Och jag vet han gillar Stan Getz amerikanen som ofta spelade här i landet på 60,tal och 70,talet....
 
Och visst har Ginza musik inget snack om saken - men jag blev så förbannad att de ej gör iordning sina kataloger bättre? Utan det är bara att sälja och tjäna kosing som går först...var sedan kunderna kommer är en annan fråga jag undrar mycket över? Det är oss de tjänar pengar på VI SOM KÖPER skivor fortfarande? För ungdomarna i dag tar bara ned från nätet det de vill lyssna på både hemma o på stranden o alldeles för högt också...Skärpning alltså.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress