Sen har vi det där med hur vi upplever konst o det har jag nämnt ibland här på bloggen.Och att många är så luttrade beror sannolikt på att de upplever en ELIT här som ej är tillgänglig för alla människor o det skrämmer många för att kunna komma vidare? Jag har många gånger mött äldre som undrar över vad BRA konst är för något -och om det bara gäller de där med KÄNDA namn? Neej,så är det naturligtvis inte då vore det riktigt illa.
 
Det finns många många människor som är lika bra fastän de ALDRIG får samma gloria av kändisskapet,och ej hamnar i de där våldsamma priserna heller.Jag menar har media skrivit om de där namnen under en mansålder så sätter det sig i bakhuvudet? Dessa ständiga upprepningar av "dessa döda gubbar"och som bara kan ses på muséer o hemma hos väletablerat rika gubbar..det vi kallar överklassen.(ett jäkla ord förresten)
 
Jag gör den skillnaden när det här kommer på tal - jag gör skillnaden på DRIVET MÅLERI,och ej drivet.Man kan se om man ställer sig en stund framför en tavla..och avgöra denna skillnaden.Dock,ibland kan det vara svårt avgöra då gränsen kan vara svår att avgöra....Och tyvärr är det just eliten som försvårar för allmänheten,att se klart..?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress